Ervaringsverhaal van Jack

Ervaringsverhaal van Jack

“Op 1e paasdag voelde één van onze gasten zich niet zo lekker. Hij ging naar buiten voor wat frisse lucht. Ik ben even ben gaan kijken. Buiten aangekomen trof ik de man met dochter aan. Zij belde op dat moment 112. Zijn hartritme was verstoord en zij vertrouwde het niet. De man zat rustig op een stoel. Ik kon op dat moment verder niets doen. Ik ben naar binnen gegaan en heb één van onze bedrijfshulpverleners gevraagd om naar buiten te gaan met het verzoek bij de man te blijven tot ze hulpdiensten aanwezig waren. Het duurde niet lang tot de man in elkaar zakte. Onze bedrijfshulpverleners startte samen met de dochter direct met de reanimatie. Ondertussen was ook de reanimatie-appgroep ingelicht. Daardoor kwam er al snel hulp. Ook de hulpdiensten arriveerde snel daarna.

Binnen ging het feest (160 personen) gewoon door. Zij hadden gelukkig niets in de gaten. De familie was met vier personen bij ons. Een begeleider van de hulpdiensten ving hen op in een aparte ruimte. Voor ons was het op dat moment belangrijk om de gasten -die wilden vertrekken- niet door de hoofdingang te laten gaan. We leiden hen door de achteruitgang met wat toelichting. Voor het pand waren de hulpdiensten nog volop bezig. Deze gebeurtenis had op meerdere medewerkers behoorlijk wat impact. Na afloop ving één van de hulpverleners hen tijdens een persoonlijk gesprek met op. Dit ervaarden zij als zeer positief!

Uiteraard komt dan de brandende vraag naar voren: hoe zou het gaan met de man? Zowel onze medewerkers als andere gasten die aanwezig waren, mailde of belde ons. Na enkele dagen kregen we contact via Hart4ALL. Nu konden wij onze medewerkers- die de eerste hulp verleende- mededelen dat de reanimatie in eerste instantie geslaagd was. Ook konden we hen informeren over de stand van zaken. Drie dagen later volgde nog een mail met uitleg over het verloop. Ondanks dat het een totaal onbekende van ons, was voel je onbewust snel een band.”